Varsayılan Resim

Ay Formatı

View all

Daha Fazla Yükle

Önerilenler

Makale

İletişim Form Ayarları

404

Üzgünüz, bu blogda aradığınız sayfa mevcut değil. Ana Sayfa

Deniz Seyyar Servisi Vhf Radyo – Telefon Haberleşmesi


***   VHF    Very  High  Frequency    ( Çok  Yüksek  Frekans )   sözcüklerinin  kısaltılmışıdır. 
















VHF  R/T   HABERLEŞMESİNİN  AVANTAJLARI   : 

Cihaz  çıkış  güçleri  diğer  telsiz  cihazlarına  gore  daha  düşük  olduğundan  daha  az  enerjiye   ihtiyaç  duyarlar .  Bu  nedenle  cihazlar  daha  küçük  olup  montaj  kolaylığı  sağlarlar .  
Frekans  modülasyonu  (  FM )   kullanıldığından  daha  temiz  ve  kaliteli  ses  elde  edilir .
Kullanımları  diğer  telsiz  cihazlarına  gore   kolay  ve  basittir . 
El  telsizi  olarak  kullanma  kolaylığı  içermektedir .

Bu  nedenlerden  ötürü  kısa  mesafe  R/T  haberleşmelerinde  kullanılmaktadır .

Uluslararası   Deniz  Seyyar  Servisi ; VHF  haberleşmesi  için   156 Mhz  ila  174  Mhz  arasındaki  frekans  bandını  tahsis   etmiştir .

Bu  frekans  bandı  arasına  55  uluslararası  kanal  tahsis  edilmiştir .  Bu  kanallar  01’den  28’e  kadar  ve  60’dan  başlıyarak  88’e  kadar  sıralı  numaralar  taşımakta  ve  numaraları  ile  adlandırılmaktadır .  (  Kanal  14 ,  Kanal  16  vb  gibi  )

2813  sayılı  Telsiz  Kanunu’na  istinaden  yayınlanan  Telsiz  Yönetmeliğine  göre  bu  55  uluslararası  kanalın   dışında  hiçbir  özel  kanal  deniz  VHF  haberleşmesinde  kullanılamaz .  ( Askeri  amaçla  kullanılan  kanallar  hariç )

Türk  Limanları’na  kayıtlı  su  üstü  araçlarındaki  telsizlerde  bu  56  kanalın  dışında  hiçbir  ilave  kanal  bulunamaz  .  Kanalların  frekans  ve  çalışma  şekli  değiştirilemez .
29 ila 59  arasındaki  kanallar   ile  89 – 116  arasındaki  kanalların  Türkiye’de  kullanımları  yasaktır .( Bu  kanallar  başka  ülkelerde  belirli  maksatlarla  kullanılabilir ) 

KULLANIM  AMAÇLARI 


Tehlike , emniyet  ve  acelecilik  haberleşmeleri ,  karşılıklı  çağrı  cevapları  için.
Kıyı  istasyonları  aracılığı  ile Gemi-Kıyı  haberleşmesinde 
Gemi – Gemi  haberleşmesinde
Liman  işlemleri , pilot  hizmetlerinde 
Gemi  hareketleri  servisi  çalışmalarında 
Gemi ile  müşterek  çalışma  içersinde  bulunan  ( SAR/kurtarma-arama  işbirliği )  hava  taşıtları  ile
Yüksek  hız  data  ve  fax  haberleşmesinde
Telex  ve  data  yayımında   kullanılmaktadır .

 KANALLAR  VE  ÖZELLİKLERİ


KANAL
KULLANIM  AMACI
TİPİ
Kanal  01-05  ve 07
PTT’ye  irtibatlıdır
Duplex
Kanal  06
Yardım Kanalı   (SAR Maksatlı )
Simplex
Kanal  08
Sahil  Güvenlik  Kanalı
Simplex
Kanal  09 –10  ve  77
Balıkçı  Kanalı
Simplex
Kanal  11- 12-13-14
Kanal  68-71-74
Öncelikli  gemi  sevk
Seyir Güvenliği maksadıyla Gemi-Kontrol İst. arasında
Simplex
KANAL  16
TEHLİKE – EMNİYET- ÇAĞRI
Simplex
Kanal  15 - 17
Gemi  Dahili  1 W
Simplex
Kanal  18-19-20-21- 22 -80
Liman Çalışmaları
Duplex
Kanal  23-28  ve  60-66
PTT’ye  irtibatlı
Duplex
KANAL  67
METEOROLOJİ  KANALI
Simplex
Kanal  69
Tersane ,  onarım  1 W
Simplex
Kanal  70
DSC  Sist. Üzerinden  DATA haber.
Simplex
Kanal  72-73
Yat  Kanalı
Simplex
Kanal  75-76
Koruma  bandı/ Kullanılmaz
Simplex
Kanal  87 – 88 
AIS (Otomatik Bilgi Sistemleri )
Duplex

 
SIMPLEX     :  Çağrı  ,  Cevap  verme  ve  Konuşma  aynı  frekansta  yapılır .

DUPLEX      :  Çağrı  ve  konuşma  ayrı  frekanslardadır  .


KANALLARLA  İLGİLİ  ÖZEL  AÇIKLAMALAR 

KANAL   06   :  Gemi  istasyonları  ile  SAR  ( Search  And  Rescue/ Arama – kurtarma )  çalışmalarında  işbirliğinde  bulunan  hava  taşıtları  arasındaki  haberleşmede  kullanılır .  Gemiler  bu  kanala  müdahele etmekten  kaçınmalıdır .

KANAL  75  ve  76   :  Bu  kanallar  koruma  bandı  oloarak  ayrılmıştır .  Frekansları   KANAL  16’nın  frekansına  çok  yakın  olması  nedeniyle kullanılmaz .

KANAL  67      :  Meteoroloji  kanalı .  Aynı zamanda  gemiler  arası  haberleşme , liman  işlemleri  vb.de  kullanılabileceğinden ;  müdaheleyi  önlemek   maksadıyla  saat  başlarından  5  dakika  öncesi -  10  dakika  sonrasına  kadar  olan  15  dakikalık  periyot  kullanılmaz .







GEMİLER  ARASI  HABERLEŞMEDE  KULLANILAN  VHF  KANALLARI 


Gemiler  kendi  aralarındaki  haberleşmelerde  aşağıdaki  kanalları  kullanabilirler  ;
KANAL  06 - 08 -  10 – 13 -  09 – 72 – 73 – 69 – 69 – 77 -  15 – 17 
VHF  haberleşme  trafiğinin  düzgünlüğünü  sağlamak  üzere  kanallar ; kullanım 
Amaçları  dışında  kullanılmamalıdır .  Örneğin  balıkçılar  kendi  aralarında  09- 10  ve  77. kanalları  kullanmalı ,  yatlar  72 ve  73. kanalları  kullanmalıdır .
KANAL  16  sadece ÇAĞRI  ve  BULUŞMA  kanalı  olarak  kullanılmalı ,  gereksiz  işgalden  kaçınılmalıdır.

VHF  KANALLARINDA  ÖNCELİK  SIRASI 


Kanalları  gösteren  frekans  tablosundaki INTERSHIP ,  PORT  OPERATION ,  SHIP  MOVEMENT  ve  PUBLIC  CORRESPONDENCE  sütünlerindeki  rakamlar ;  bu  amaçlar  için  kullanılacak   olan  kanal  öncelik  sırasını  belirtir . Bu  listeye  göre ;
Gemiler  arasındaki  çalışmada  sıra  ile  ;  06 ,  08  ve  Kanal  10
Liman  Çalışmalarında   12 ,  14  ve  11 . Kanallar  
Gener  Haberleşmede  26 ,  27 ,  25 ,  24   kullanılır .

TELSİZ CİHAZLARINDA MİN  SEVİYEDE  BULUNMASI  GEREKLİ  KANALLAR 


Bir  VHF  telsiz  cihazında   aşağıda  belirtilen  kanallar  mutlaka  bulunmalıdır .

Tehlike  ve  Çağrı  için      Kanal  16
Gemiler  arası  haberleşme  için    Kanal  06
Pilotaj  işlemleri  için   Kanal  12
Genel  haberleşme  için   Kanal  26

SORUMLULUK  VE  ZORUNLULUKLAR 

*  Tüm  telsiz  cihazlarının  kullanılabilmesi  için   Telsiz  Genel  Müdürlüğünden  ruhsat  alınması  zorunludur .

*  VHF  Telsiz  cihazının  kullanılabilmesi  için  Tahditli  Telsiz  Telefon  Operatörü  ehliyetnamesi  sahibi  olmak  gerekir .  Bu  ehliyete  sahip  olabilmek  için  aşağıdaki  niteliklere  sahip  olmak  gerekir ;
1.      Telsiz  telefon  cihazının  pratik  kullanılması  ve  ayarları
2.      Telsiz  telefon  ile  alma  ve  gönderme  yapabilme
3.      ITU  Tüzüğü ,  SOLAS – 74  esaslarına  göre  denizde  can  ve  mal  emniyeti  yönünden  telsiz  telefon  ile  Tehlike ,  Emniyet  ve  Acelecilik  ( Distress ,  Safety ve  Calling )  haberleşmelerini  yapabilmek . 
4.      Telsiz  haberleşmelerinde  çeşitli  işaret  ve  kısaltmalar  ile  harf  ve  rakamların  okunuşunun  bilinmesi .
5.      Gerekli  coğrafi  bilgiye  sahip  olmak .
6.      Sahil  İstasyonları  ile  konuşma  esaslarına  sahip  olma .
TAHDİTLİ  TLS/TLF  EHLİYETLİ  OPERATÖR  BULUNDURMASI  GEREKEN  DENİZ  TAŞITLARI 

  1. Oniki  kişi  veya  daha  fazla  kapasitedeki  yat ve  balıkçı  teknelerinde.
  2. Kiraya  verilen ,  12  kişi  veya  daha  fazla  kişi taşıyabilen yatlarda ,  mürettebattan  birisi  bu  ehliyete  sahip  olmalıdır.
  3. Kişi/aile  ihtiyaçları  için  kullanılan  her  kapasitedeki  yat.
  4. Yatların  giriş-çıkış  yaptığı  limanlardaki  VHF  istasyonlarında.
  5. Yat  ve  gemiler  dışında  kalan  her  türlü  deniz  aracında .

**  Her  ne  maksatla  kullanılırsa  kullanılsın ,  300-1600  gross ton arası  ve  1600  gross tondan  büyük  ticari  gemiler ,  diğer  telsiz  cihazlarının  yanı  sıra  bir  adet  VHF  deniz telsiz  cihazını   bulundurmak  zorundadır .

SADECE  DENİZ  VHF  TLS. CİHAZI  BULUNDURULABİLECEK  DENİZ  TAŞITLARI 

1.      Balıkçı  tekneleri
2.      Göl ve  nehir  gemileri
3.      Liman  içi  hizmet  gemileri
4.      Özel  yatlar
5.      Yat  işletmelerine  ait  her türlü  yatlar .


VHF  DİNLEME  NÖBETİ  VE  NÖBETE  ARA  VERME 

Limandan  ayrılan  her  yat  ve   balıkçı  teknesi  VHF  cihazını  seyir  süresince  açık  tutmak  ve  Kanal  16’yı dinlemek  zorundadır .

Telsiz  nöbetine  ara  verme 

1.      Açık  denizde  kıyı  istasyonu  menzili  dışında  bulunulduğunda ,
2.      Kanal  16  dışında  bir  kanaldan  görüşme  yapıldığında ,
3.      Kaptanın  direktifi  ile  başka  bir  kanalda  dinleme  yapıldığında
4.      Gemi  emniyetine  zarar  vermesi  halinde kaptan  emriyle  ve  gemi  jurnaline  işlenerek  nöbete  ara  verilir .


DUAL  WATCH 

İki  kanalı  birden  dinleyebilme  özelliği .  Cihaz  üzerinde  bulunan  bir  düğme  vasıtası  ile  Kanal  16  ve  seçilen  diğer bir  kanalın  aynı  anda  dinlenebilmesidir.




VHF   HABERLEŞMESİNDE   KISITLAMA  VE  YASAKLAR

1.      Kaptanın  yetkisi  dışındaki  konuşmalar.
2.      Yetkisiz  kişiler  tarafından  cihazın  kullanılması
3.      Sahte ve/veya  aldatıcı  Tehlike-Emniyet-Çağrı ya da  tanıtma  sinyallerinin  yayımlanması
4.      Geminin  Çağrı  İşareti  veya  ismini  kullanmadan  yapılan  çağrı/konuşmalar
5.      Tehlike-Aciliyet  veya  Emniyet  haberleşmelerine  ait  trafik  sona  ermeden  telsiz  nöbetini  sona  erdirmek.
6.      Tüm  gemilere  hitaben  yapılan  çağrılara  cevap  vermemek .
7.      Gereksiz  yayın  yapmak.
8.      Ahlaka ve  toplum  değerlerine  aykırı  söz  ve  ifadelerle  yayın  yapmak .
9.      Teknenin  ruhsatında  belirtilen  frekans ve  kanal  dışında  kullanımlar .
10.  Politik  veya  propaganda  niteliğinde  yayın  yapmak.
11.  Kodlu  veya  şifreli  yayın  yapmak .

HABERLEŞMENİN  KONTROLU 

Gemi -  kıyı  haberleşmesinde      Kontrol  kıyı istasyonunca  yapılır
Gemi -  gemi  haberleşmesinde    Çağrılan  istasyon  kontrol  istasyonudur .
**  Tehlike -  Aciliyet ve  Emniyet  haberleşmeleri  kapsam  dışındadır .
**   Liman  içi  VHF  telsiz  haberleşmeleri  1 Watt  ile  kısıtlanmıştır .
**   Gereksiz  müdahele/karıştırma  yapan  istasyon  diğerlerinin  talebi  üzerine  göndermeyi  derhal  kesmelidir .

VHF  HABERLEŞME  MENZİLLERİ 

VHF  telsiz  cihazlarının  çıkış  güçleri  genel  olarak  teknelerde  25 Watt ,  kıyı  istasyonlarında  ise  50  Watt’dır . Kıyı  istasyonlarının  menzili  40-50  deniz milidir .
Teknelerin  menzili  20-25  deniz  milidir.
VHF  telsiz  haberleşmesinde  gök  dalgaları  kullanıldığından  atmosferik  şartlar  ve  bölgenin  coğrafik  yapısı  menzil  üzerinde  etkili  olur .

HABERLEŞMEDE  ÖNCELİK  SIRASI 

1.      Tehlike  çağrı  ve  mesajları
2.      Aciliyet  çağrı  ve  mesajları
3.      Emniyet  çağrı  ve  mesajları
4.      yön  bulma  çalışmaları  ile  ilgili  çağrılar
5.      Uçakların  seyir-emniyet  hareketleri  ile  ilgili  haberleşmeler
6.      Gemilerin  seyri  ile  ilgili  mesajlar -  Meteoroloji  istasyonlarına  iletilecek  hava  gözlem   raporları
7.      BM  Yasasının  uygulanmasına  ilişkin  mesajlar  (  ETATPRIORITENATION )
8.      Devlet  telgrafları  (  ETATPRIORITE  veya  ETAT )
9.      Telekominikasyon  servisi  haberleşmeleri
10. Diğer  haberleşmeler

VHF  RADYOTELEFON  TEHLİKE  HABERLEŞMESİ

TEHLİKE  TRAFİĞİ   :

Tehlike  trafiği  aşağıdaki  şekillerde  yapılır.

1- Tehlike  Sinyali
2- Tehlike  Çağrısı
      3- Tehlike  Mesajı

TEHLİKE  SİNYALİ  :

MAYDAY  kelimesi  3  kez  tekrarlanır. Bu  sözcük  ile  başlayan  çağrılar  diğerlerine  göre  önceliğe  sahiptir.  MAYDAY  çağrısını  duyan  tüm  istasyonlar  çağrıyı duydukları  duydukları  kanalda  çalışma  yapmayı  durdururlar. ( Çağrı  genellikle  Kanal  16’dan  yapılır.  )

MAYDAY  MAYDAY  MAYDAY
THİS  İS M/Y  BLUES   M/Y  BLUES   M/Y  BLUES

MY  POSITION  EIGHT  MILES  OF  WEST OF KARADA 
WE  ARE  SINKING
THERE  ARE  SIX  PASSENGERS  AND  THREE  CREWS  ON BOARD
OVER

**  Tehlike  çağrısı  ve  mesajı  tüm  istasyonlara  hitaben  olacağı  için  İngilizce  yapılmalıdır.

TEHLİKE  TRAFİĞİNDE  SESSİZLİĞİN  SAĞLANMASI   :

Kanal  16’da  tehlike  çağrısı  alındığında  tehlikedeki  gemi  veya  kıyı  istasyonu  sessizliğin  sağlanması  amacıyla  Kanalda  aşağıdaki  şekilde  çağrı  yapar ;

SEELONCE  DISTRESS
THIS  IS  M/Y  BLUES
OUT










TEHLİKE  TRAFİĞİNDE   KISITLI  ÇALIŞMANIN  BAŞLAMASI  :

Tehlike  trafiğinin  ilerliyen  safhalarında  kısıtlama ;  görülen  lüzum  üzerine   Tehlike  Trafiğini  Kontrol  İstasyonu  tarafından  Kısıtlı  Trafik  Başlatılabilir. 

MAYDAY   MAYDAY  MAYDAY 
ALL  STATIONS  ALL  STATIONS  ALL  STATIONS 
THIS  IS  TÜRK  RADYO  ( 3 KEZ ) 
1400  UTC
PRU-DONCE     
OUT


TEHLİKE  TRAFİĞİNİN  BİTİŞİNİN  YAYINLANMASI   :

Tehlike  Trafiğini  Kontrol  İstasyonu ;   Tehlike  Trafiğinin  bittiğini  aşağıdaki  şekilde   ilan  eder.

MAYDAY    MAYDAY  MAYDAY 
ALL  STATIONS  ALL  STATIONS  ALL  STATIONS 
THİS  İS  TÜRK  RADIO  TÜRK  RADIO  TÜRK  RADIO
1800  UTC
M/Y  BLUES 
SEELONCE  FEENEE
OUT


Aciliyet  Çağrıları   PAN  PAN  PAN

Emniyet  Çağrıları   SECURITE  SECURITE  SECURITE  kodları  ile  yapılır


GENEL  MESAJ  FORMATI

1- Tehlike /  Aciliyet / Emniyet  Kodu  ( 3  kez )
2- THIS  IS / BURASI
3- GEMİ / İSTASYON  ADI  ( 3 Kez )
4- Tehlikedeki  geminin mevki
5-Tehlike tipi / Teknenin  durumu
6- İstenilen  Yardım  Tipi
7- Teknedeki  Yolcu / Personel  Sayısı
8- OUT/TAMAM

                                                                                                                                                                                       

Yorum Gönder

Please Allow The Comment System.*

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});