Varsayılan Resim

Ay Formatı

View all

Daha Fazla Yükle

Önerilenler

Makale

İletişim Form Ayarları

404

Üzgünüz, bu blogda aradığınız sayfa mevcut değil. Ana Sayfa

STCW Denizde Kişisel Can Kurtarma teknikleri


Bu konuyla ilgili kitap için TIKLAYIN.....
















1)      (D) Can yeleği kazazedenin yüzünü yukarıya çevirip su üstünde kalmasını sağlayan kişisel can kurtarma aracıdır.
2)      (Y) Can yeleğinin üzerinde bir düdük, bir ışık, Solas’a uygunluk yazısı ve bir can halatı bulunması gerekir.
3)      (Y)Yolcu gemilerinde taşımalarına müsaade edilen kişi kadaryetişkin, % 10 yedek, %5 çocuk can yeleği bulunur.
4)      (D)Gemilerde özel amaçlar haricinde bulundurulması gereken standart can yelekleri katı can yelekleridir.

5)      (Y) Geminin terk edilmesi karar ve emrini sağ ve bilinci yerinde olduğu sürece sadece köprü üstü zabiti verir.
6)      (Y) Gemiyi terk alarmını duyan herkes gemiyi terk eder.
7)      (D) Çok iyi bir yüzücü olunsa bile herkes can yeleğini kuşanmış olarak gemiyi terk yerlerine gider.
8)      (D)Gemi terk edilirken can kurtarma aracına epirb, sart, el vhf‘i, jurnal, halat atma ve payroteknik malzeme götürülür.
9)      (Y) Eğer durum müsaitse can kurtarma aracına kişisel eşyalarda getirilir.
10)  (D) Gemi terk edilirken yolcular panik yapar, etrafta koşturarak, diğer yolculara ve personele engel teşkil ederler.

11)  (D) Can simidi üzerindeki renk, yansıtıcı bant, duman kandili ve ışık sayesinde yerinin belli olmasını sağlar.
12)  (Y) Can simidinin üzerine ait olduğu kişinin ve geminin adı yazılır.
13)  (Y) Solas’a tabi gemilerde en az bir tanesi çabuk düşürmeli Ve  MOB şamandıralı olmalıdır.
14)  (D) MOB şamandrası denize düştüğünde çakar ışık ve duman veren bir şamandıradır.

15)  (D) Her bir açık filikada dümenciler için üçer adet yüksek ısı korumalı dalma giysisi bulunur.
16)  (Y) Can kurtarma araçlarındaki dalma giysisi balık avlama amacı ile kullanılır.

17)  (D) Gemiyi terk esas olarak yolcu gemileri ile ilgili kurallar hariç motorlu can kurtarma araçları ile olur.
18)  (Y) Filikanın indirilemediği ve yerine can salının kullanılacağı kararını kaptan verir.
19)  (Y) Her bir personelin gemiyi terk edeceği can kurtarma aracı belirlidir ve aracın numarası jurnalde yazılıdır.
20)  (D) Can kurtarma araçlarına aracın cinsine, indirme cihazına ve şartlara göre güverteden, denizden veya su içinden binilir.
21)  (D) Islanma ve soğuk su şoku suya atlayarak sudan can kurtarma aracına binmenin önemli sakıncalarındandır.
22)  (Y) Denizde akaryakıt yangını varken atlamak zorundaysak can yelekli ve akaryakıt olmayan yere atlanır.
23)  (D) Can salına giriş çarmıhın bulunduğu yerden yapılır.
24)  (D) Can salına çıkacak ilk kişi denizin kaldırma kuvvetinden yararlanmalıdır.
25)  (Y) Can salına çıkan ilk kişi salın içerisine takla atarak sırt üstü girer.
26)  (Y) Saldaki kişilerin yardımı ile sala çıkışta, yüz sala dönük olarak çıkılır.
27)  (Y)Hipotermi, vücut ısısının düşmesidir ve 25 ºC insan için hipoterminin başladığı noktadır.
28)  (Y) Vücutta ısı kaybının veya yükselmesinin engellenememesi hâlinde önce şok, sonra bilinç kaybı ve sonunda ölüm gelir.
29)  (D) Su içerisinde hipertermiye karşı tedbir almak için sıkı giyinilir ve ısı kaybını azaltacak pozisyon alınır.
30)  (D) Su içinde ısı kaybını azaltacak pozisyonda kazazedeler sırt sırta bağlanırlar, bacaklarını birleştirir ve göğüse çekerler.
31)  (Y) Sallarda iki adet süngerden biri tabandaki deniz suyunun kurutulması için olup diğeri bunun yedeği olarak saklanır.
32)  (Y) Bir insanın soğuk havada başından kaybettiği ısı dinlenmekte olan bir insanın ürettiği ısıya eşittir.
33)  (D) Ayaktan ısı kaybını azaltmak için kazazedeler karşılıklı olarak büyük sallarda ayak tabanlarını birbirine dayamalıdır.
34)  (D) Isı koruyucu tulum bir kişisel can kurtarma aracı olup kazazedeleri rüzgâr ve deniz tesirinden korur.
35)  (Y) Teorik olarak insan vücudunda 35 lt su vardır ve bu miktar 5 lt’ye düştüğünde hayatı sona erer.
36)  (D) Bir insan sadece günde ciltten ve nefes yolu ile 1 lt su kaybetmektedir.
37)  (Y) Su ihtiyacının kısmen deniz suyu ile de karşılanması mümkündür.
38)  (Y) Deniz tutmasına karşı ilaç alınmasının esas amacı kişinin kendini hasta hissetmemesidir.
39)  (D) Proteinli ve yağlı yiyecekler karbonhidratlı yiyeceklere nazaran daha fazla su tükettiklerinden tercih edilmezler.
40)  (Y) Can kurtarma aracında günlük olarak 3 lt su 1700 kj’luk yiyecek verilir.
41)  (D) Can salında bulunan süngerlerden biri yoğunlaşma suyunu toplamak için kullanılır ve hiç tuzlu suya dokundurulmaz.
42)  (D) Can kurtarma aracında aracı kullanmaya, hayatı idameye, bulunmaya, kurtarmaya, ilk yardıma yönelik malzeme vardır.
43)  (Y) Araçta bulunan Solas kitabı okunarak denizde sağ kalma bilgileri tazelenir.
44)  (D) Araçta yönetime, arama kurtarma sistemine, kişinin kendine güveni artırılarak moral takviyesi yapılır.
45)  (D ) Can yeleği sudaki kazazedeyi sırt üstü çevirir, başını yukarı kaldırır ve ona
46)  yüzdürücülük kazandırır.
47)  ( Y) Solas’a göre can yeleklerinin üzerine sahibi olan kişinin ismi yazılır.
48)  (Y ) Kaptan sağ veya bilinci yerinde değilse gemi personeli ayrılış kararını kendisi
49)  verir.
50)  (D ) Can salına gelirken alkollü içki getirilmez.
51)  (D ) Yolcu gemiyi terk ederken toplanma yerini bulamazsa, gördüğü ilk can kurtarma
52)  aracına binmeye çalışır.
53)  ( Y) MOB şamandıralı can simitleri kıç üzerinde bulundurulur.
54)  ( Y) Dalma giysisi gemilerde denizde suya gömülen kazazedeleri dalarak kurtaran
55)  kişilerin giydiği elbisedir.
56)  (D ) Yük gemilerinin tüm açık filikalarında da en az 3 adet dalma giysisi bulundurulur.
57)  (Y ) Hiçbir zaman denize kasklı ve can simitli atlanmaz. Elde tutulur ve atlandıktan
58)  sonra denizde giyilir.
59)  (D ) Denize atlanırken mutlaka atlanılacak yerde bir şey olmadığı kontrol edilerek
60)  atlanır.
61)  ( Y) Can salına çıkışta önce can yeleği çıkartılır sonra sala çıkılır.
62)  (Y ) Ek bir ısı koruması olmadan 15 derece sıcaklıktaki denizde bir gün kalınabilir.

Yorum Gönder

Please Allow The Comment System.*

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});