Bu konuyla ilgili kitap için TIKLAYIN.....
1) (D)
Can yeleği kazazedenin yüzünü yukarıya çevirip su üstünde kalmasını sağlayan
kişisel can kurtarma aracıdır.
3) (Y)Yolcu
gemilerinde taşımalarına müsaade edilen kişi kadaryetişkin, % 10 yedek, %5
çocuk can yeleği bulunur.
4) (D)Gemilerde
özel amaçlar haricinde bulundurulması gereken standart can yelekleri katı can
yelekleridir.
5) (Y)
Geminin terk edilmesi karar ve emrini sağ ve bilinci yerinde olduğu sürece
sadece köprü üstü zabiti verir.
6) (Y)
Gemiyi terk alarmını duyan herkes gemiyi terk eder.
7) (D)
Çok iyi bir yüzücü olunsa bile herkes can yeleğini kuşanmış olarak gemiyi terk
yerlerine gider.
8) (D)Gemi
terk edilirken can kurtarma aracına epirb, sart, el vhf‘i, jurnal, halat atma
ve payroteknik malzeme götürülür.
9) (Y)
Eğer durum müsaitse can kurtarma aracına kişisel eşyalarda getirilir.
10) (D) Gemi
terk edilirken yolcular panik yapar, etrafta koşturarak, diğer yolculara ve
personele engel teşkil ederler.
11) (D) Can
simidi üzerindeki renk, yansıtıcı bant, duman kandili ve ışık sayesinde yerinin
belli olmasını sağlar.
12) (Y) Can
simidinin üzerine ait olduğu kişinin ve geminin adı yazılır.
13) (Y) Solas’a
tabi gemilerde en az bir tanesi çabuk düşürmeli Ve MOB şamandıralı olmalıdır.
14) (D) MOB
şamandrası denize düştüğünde çakar ışık ve duman veren bir şamandıradır.
15) (D) Her bir
açık filikada dümenciler için üçer adet yüksek ısı korumalı dalma giysisi
bulunur.
16) (Y) Can
kurtarma araçlarındaki dalma giysisi balık avlama amacı ile kullanılır.
17) (D) Gemiyi
terk esas olarak yolcu gemileri ile ilgili kurallar hariç motorlu can kurtarma
araçları ile olur.
18) (Y) Filikanın
indirilemediği ve yerine can salının kullanılacağı kararını kaptan verir.
19) (Y) Her bir
personelin gemiyi terk edeceği can kurtarma aracı belirlidir ve aracın numarası
jurnalde yazılıdır.
20) (D) Can
kurtarma araçlarına aracın cinsine, indirme cihazına ve şartlara göre
güverteden, denizden veya su içinden binilir.
21) (D) Islanma
ve soğuk su şoku suya atlayarak sudan can kurtarma aracına binmenin önemli
sakıncalarındandır.
22) (Y) Denizde
akaryakıt yangını varken atlamak zorundaysak can yelekli ve akaryakıt olmayan
yere atlanır.
23) (D) Can
salına giriş çarmıhın bulunduğu yerden yapılır.
24) (D) Can
salına çıkacak ilk kişi denizin kaldırma kuvvetinden yararlanmalıdır.
25) (Y) Can
salına çıkan ilk kişi salın içerisine takla atarak sırt üstü girer.
26) (Y) Saldaki
kişilerin yardımı ile sala çıkışta, yüz sala dönük olarak çıkılır.
27) (Y)Hipotermi,
vücut ısısının düşmesidir ve 25 ºC insan için hipoterminin başladığı noktadır.
28) (Y) Vücutta
ısı kaybının veya yükselmesinin engellenememesi hâlinde önce şok, sonra bilinç
kaybı ve sonunda ölüm gelir.
29) (D) Su
içerisinde hipertermiye karşı tedbir almak için sıkı giyinilir ve ısı kaybını
azaltacak pozisyon alınır.
30) (D) Su
içinde ısı kaybını azaltacak pozisyonda kazazedeler sırt sırta bağlanırlar,
bacaklarını birleştirir ve göğüse çekerler.
31) (Y) Sallarda
iki adet süngerden biri tabandaki deniz suyunun kurutulması için olup diğeri
bunun yedeği olarak saklanır.
32) (Y) Bir
insanın soğuk havada başından kaybettiği ısı dinlenmekte olan bir insanın
ürettiği ısıya eşittir.
33) (D) Ayaktan
ısı kaybını azaltmak için kazazedeler karşılıklı olarak büyük sallarda ayak
tabanlarını birbirine dayamalıdır.
34) (D) Isı
koruyucu tulum bir kişisel can kurtarma aracı olup kazazedeleri rüzgâr ve deniz
tesirinden korur.
35) (Y) Teorik
olarak insan vücudunda 35 lt su vardır ve bu miktar 5 lt’ye düştüğünde hayatı
sona erer.
36) (D) Bir
insan sadece günde ciltten ve nefes yolu ile 1 lt su kaybetmektedir.
37) (Y) Su
ihtiyacının kısmen deniz suyu ile de karşılanması mümkündür.
38) (Y) Deniz
tutmasına karşı ilaç alınmasının esas amacı kişinin kendini hasta
hissetmemesidir.
39) (D) Proteinli
ve yağlı yiyecekler karbonhidratlı yiyeceklere nazaran daha fazla su
tükettiklerinden tercih edilmezler.
40) (Y) Can
kurtarma aracında günlük olarak 3 lt su 1700 kj’luk yiyecek verilir.
41) (D) Can
salında bulunan süngerlerden biri yoğunlaşma suyunu toplamak için kullanılır ve
hiç tuzlu suya dokundurulmaz.
42) (D) Can
kurtarma aracında aracı kullanmaya, hayatı idameye, bulunmaya, kurtarmaya, ilk
yardıma yönelik malzeme vardır.
43) (Y) Araçta
bulunan Solas kitabı okunarak denizde sağ kalma bilgileri tazelenir.
44) (D) Araçta
yönetime, arama kurtarma sistemine, kişinin kendine güveni artırılarak moral
takviyesi yapılır.
45) (D ) Can
yeleği sudaki kazazedeyi sırt üstü çevirir, başını yukarı kaldırır ve ona
46) yüzdürücülük
kazandırır.
47) ( Y)
Solas’a göre can yeleklerinin üzerine sahibi olan kişinin ismi yazılır.
48) (Y ) Kaptan
sağ veya bilinci yerinde değilse gemi personeli ayrılış kararını kendisi
49) verir.
50) (D ) Can
salına gelirken alkollü içki getirilmez.
51) (D ) Yolcu
gemiyi terk ederken toplanma yerini bulamazsa, gördüğü ilk can kurtarma
52) aracına
binmeye çalışır.
53) ( Y) MOB
şamandıralı can simitleri kıç üzerinde bulundurulur.
54) ( Y) Dalma
giysisi gemilerde denizde suya gömülen kazazedeleri dalarak kurtaran
55) kişilerin
giydiği elbisedir.
56) (D ) Yük
gemilerinin tüm açık filikalarında da en az 3 adet dalma giysisi bulundurulur.
57) (Y ) Hiçbir
zaman denize kasklı ve can simitli atlanmaz. Elde tutulur ve atlandıktan
58) sonra
denizde giyilir.
59) (D ) Denize
atlanırken mutlaka atlanılacak yerde bir şey olmadığı kontrol edilerek
60) atlanır.
61) ( Y) Can
salına çıkışta önce can yeleği çıkartılır sonra sala çıkılır.
62) (Y ) Ek bir
ısı koruması olmadan 15 derece sıcaklıktaki denizde bir gün kalınabilir.