Varsayılan Resim

Ay Formatı

View all

Daha Fazla Yükle

Önerilenler

Makale

İletişim Form Ayarları

404

Üzgünüz, bu blogda aradığınız sayfa mevcut değil. Ana Sayfa

Denizde Sancakla Haberleşme



REF :  ULUSLARARASI  İŞARET  KOD  KİTABI  ( INTERNATIONAL  CODE OF  FLAGS )


Lisan  güçlükleri  halinde  gerekli  seyir  ve  can  emniyeti  durumlarına ait  haberleşmeyi  sağlamaktır.










İşaret  Kod  Kitabını  kullanarak  Sancaklarla  haberleşmede ; 26 Harf  Sancağı ,  10  Rakam  Flaması  ,  3 Bedel  veya  yerine   ( Tekrar )  ve  CEVAP  Flamasından  oluşan  40  parçalık  bir  takım  kullanılır.

İŞARET  SANCAKLARININ  KULLANILMA  USULLERİ 

1- TEK  BAŞINA  KULLANILARAK  ( Tek  Harf  şeklinde )   Harfleri  oluşturan  sancaklar  tek  başına  kullanıldışına  genel  olarak  bir  emercensi  durumu  veya  ikazı  ifade  eder.

2-  İKİ  HARF  ( Birlikte Rakam  Flamaları  )   Kitabın  genel  bölümünde  belirtilen  Tehlike-Kaza-Hasta-Yaralı-Yardım-Mevki-Haber Talimatları-Arama-Kurtarma-Çarpışma-Hasar Görme-Dalgıç  ve  Sualtı Çalışmaları-Yangın-İnfilak-Karaya  Oturma-Yedekleme-Romörkör  Hizmetleri-Makine  Manevraları-Seyir-Kanal  Geçiş-Seyir  Tehlikeleri-İkazlar-Elektronik Seyir-Med ve Cezir-Demirleme-Balast-Balıkçılık-Kılavuz-Liman girişi-Yakıt-Fırtına  İhbarı-Deniz Durumu-Görüş-Sis ve  Rüzgar  başlıkları  altında  çeşitli  hususlarda  gemiler ve gemi-sahil  arasında  haberleşme  kolaylığı  sağlanır.

3-M  İLE  BAŞLAYAN  3 HARF  ŞEKLİNDE  KULLANMA  Tıbbi  gereksinim  ve  sağlık  hususlara ıilişkin  haberleşmeleri  gösterir.

Önemli  Not  :  Askeri  Gemiler  de  yukarda  bahse  konu  kod  kitabını  kullanarak  haberleşme  yapmaktadırlar.  Ancak  kendi  içlerinde  haberleşme  maksadıyla  kullandıkları  özel  sancak  ve  flamalar  da  olduğundan  yukardaki  şekilde  kullandıklarında  karışıklığı  önlemek  üzere   ;

CEVAP  Flaması  +  Harf /Harf Grupları +  Rakam  Flama/Flamaları  şeklinde  kullanılır.   Cevap  Flaması  sözkonusu  kodların  işaret  kod  kitabından  alındığını  gösterir.  Bu  kod  flaması  olmadığı  takdirde  kendilerine  ait  özel  kodlar  kullanılarak  haberleşme  yapılmaktadır.

BEDEL  veya  TEKRAR/YERİNE  SANCAKLARI   Söz  konusu  sancaklar  gemilerde  genellikle  bir  takım  olduğundan  bazen  bir  harf sancağı  veya  rakam  flamasını  tekrar  kullanma  söz  konusu  olmaktadır.  Bu  takdirde  BEDEL  sancağı  kullanılarak  işaret  savlosunda  kaçıncı  sıradaki  sancak  veya  flamanın  tekrar  edildiği  belirtilmiş olur.  Şöyleki  ;   çekilecek  olan  Sancak  grubu    ALFA  ALFA  ÜÇ  DÖRT  olsun  ,  savloya   ALFA  -  BİRE  BEDEL -  ÜÇ – DÖRT  şeklinde   çekilir.

İŞARET  SANCAKLARININ  BAZI  KULLANILIŞ  METODLARI 


1-  KERTERİZ  BELİRTME   
ALFA  SANCAĞI  +   3 RAKAM  FLAMASI    ( Kerterizler  hakiki  kerterizdir )
ALFA   035    ( 035º  kerterizini  ifade  eder )

2-  ROTA  VE  SÜRAT BELİRTME  
CHARLIE   SANCAĞI  +  3  RAKAM FLAMASI  ( Hakiki  Rota )
CHARLIE  345    (  345º   Rotasını  ifade  eder )

SIERRA  SANCAĞI +  ( 1-2 )  RAKAM  FLAMASI  ( Mil  olarak  sürat )
SIERRA  18   ( 18 knotlık sürati  ifade  eder )

3-   TARİH  BELİRTME
DELTA  +  2  RAKAM  (GÜN) ,  4  RAKAM ( GÜN VE AY ) ,  6  RAKAM ( GÜN, AY VE YIL )
DELTA  251200   ( 25 Aralık  2000  yılını  ifade  eder )






4-  ENLEM  VE  BOYLAM  BELİRTME
LIMA  SANCAĞI  +  2 VEYA  3  RAKAM  ( DERECE ) +  2  RAKAM  ( DAKİKA  ) + NEPTUN  VEYA  SIERRA  SANCAĞI
LIMA   3656  NEPTUN   ( 36º 56’ Kuzey  Enlemini  gösterir  )

GOLF  SANCAĞI +  2 VEYA  3 RAKAM  ( DERECE )  + 2  RAKAM ( DAKİKA ) +  WHISKEY VEYA  ECHO  SANCAĞI
GOLF  2730 ECHO   ( 27º 30’  E  Boylamını  belirtir )

5- MESAFE  BELİRTME
ROMEO  SANCAĞI  +  RAKAM  FLAMA(LARI)     Deniz  Mili  olarak  mesafeyi  belirtir
ROMEO  15  (  15  Millik  mesafeyi  ifade  eder )

6- ZAMAN  BELİRTME
TANGO  SANCAĞI  +  4  RAKAM   Mahalli  saat ( İlk 2  rakam  Saati ,  son  2  rakam  Dakikaları  gösterir )
ZULU  SANCAĞI  +  RAKAM   GMT  olarak  saat  ( İlk  2  rakam  saati  ,  son  2   rakam  Dakikaları  gösterir )


İŞARET  SANCAKLARI  İLE  HABERLEŞMEDE  CEVAP  VERME

İşaret  sancakları  ile  haberleşme  esnasında  kendisine  işaret/mesaj  gönderilen  gemi ; CEVAP  flamasını  kullanarak  işaretlerin  alındığını  ve  anlaşıldığını  belirtir.      

İŞARETİ  GÖRÜNCE        CEVAP  Mezestre
İŞARETİ  ANLAYINCA    CEVAP  Toka
İŞARET ANLAŞILMAZ  İSE   CEVAP  Mezestrede  tutulur  veya  ayrı  bir  savloda 

ZULU  QUEBEC    İşaretlerinizi  tekrar  gözden  geçirin
ZULU  LİMA      İşaretleriniz  anlaşılmadı     işaretleri  çekilir.

TEK  SANCAKLARIN  ANLAMLARI  


Gemilerde  işaret  sancakları  tek  başına  kullanıldıklarında  aşağıdaki  anlamları  gösterir  ;


SANCAK
FONETİK  OKUNUŞ
ANLAMI
A
ALFA
DENİZDE  DALGIÇIM  VAR
B
BRAVO
TEHLİKELİ  YÜK  ALIYOR  VEYA  BOŞALTIYORUM
C
CHARLIE
OLUMLU  VEYA  EVET
D
DELTA
GÜÇLÜKLE  MANEVRA  YAPIYORUM  BENDEN  NETE OLUN
E
ECHO
ROTAMI  SANCAĞA  DOĞRU  DEĞİŞTİRİYORUM
F
FOXTROT
HAREKETTEN SAKITIM,  BENİMLE  İRTİBATTA  BULUNUN
G
GOLF
LİMANDA  BİR  KILAVUZ  İSTİYORUM
DENİZDE (BALIKÇI )  AĞLARIMI  TOPLUYORUM
H
HOTEL
GEMİMDE  KILAVUZ  VAR
I
INDIA
ROTAMI  İSKELEYE  ÇEVİRİYORUM
J
JULIETT
YANIYORUM,  TEHLİKELİ  YÜKÜM VAR  BENDEN  NETE  BULUNUN
K
KILO
SİZİNLE  HABERLEŞMEK  İSTİYORUM
L
LIMA
GEMİNİZİ  DERHAL  DURDURUN
M
MIKE
GEMİM  DURDU  YOL  YAPMIYORUM
N
NOVEMBER
HAYIR VEYA  OLUMSUZ
O
OSCAR
DENİZE  ADAM  DÜŞTÜ
P
PAPA
LİMANDA  TÜM PERSONEL  GEMİYE
DENİZDE  (BALIKÇI )  AĞLARIM  BİR ENGELE TAKILDI
Q
QUEBEC
GEMİMDE  SALGIN  HASTALIK YOK
R
ROMEO

S
SIERRA
MAKİNALARIM  TORNİSTAN  ÇALIŞIYOR
T
TANGO
TROL  ÇEKİYORUM ,  BENDEN  NETE  BULUNUN
U
UNIFORM
TEHLİKEYE  GİDİYORSUNUZ
V
VICTOR
YARDIMA  İHTİYACIM  VAR
W
WHISKY
TIBBİ  YARDIM  İSTİYORUM
X
XRAY
TEŞEBÜSLERİNİZİ  DURDURUNUZ,  BENDEN  HABER  BEKLEYIN
Y
YANKEE
DEMİR  TARIYORUM
Z
ZULU
LİMANDA    BİR  ROMORKÖR  İSTİYORUM
DENİZDE   AĞLARIMI  ATIYORUM




RAKAMLAR
OKUNUŞU
0
NADAZERO
1
UNAONE
2
BİSSETWO
3
TERRATHREE
4
KARTEFOUR
5
PANTAFIVE
6
SOXISIX
7
SETTESEVEN
8
OKTOEIGHT
9
NOVENINE


SANCAKLARLA  TEHLİKE  KODLARININ  BELİRTİLMESİ


SANCAK  GRUBU
ANLAMI
ALFA ECHO
GEMİMİ TERK  ETMELİYİM
ALFA NOVEMBER
DOKTORA  İHTİYACIM  VAR
CHARLIE  BRAVO
ACELE  YARDIM  İSTİYORUM
CHARLIE BRAVO 4
KARAYA  OTURDUM,  ACELE  YARDIM  İSTİYORUM
CHARLIE BRAVO 6
YANIYORUM ,  ACELE  YARDIM  İSTİYORUM
CHARLIE BRAVO 7
TEKNEM  SU  ALIYOR ,  ACELE  YARDIM  İSTİYORUM
DELTA  XRAY
BATIYORUM
HOTEL  WHİSKY
YÜZEN  BİR  TEKNE  İLE  ÇARPIŞTIM
KILO  QUEBEC 1
YEDEKLENMEYE  HAZIRIM
NOVEMBER CHARLIE
ACİL  YARDIMA  İHTİYACIM  VAR
CHARLIE  PAPA
YARDIMINIZA  GELİYORUM
ECHO  DELTA
TEHLİKE  İŞARETİNİZ  ALINDI


SANCAKLARIN  KAİDE  İŞARETİ  OLARAK  KULLANILIŞI


SANCAK GRUBU
ANLAMI
ALFA ROMEO
MESAJ  VEYA  İŞARETLERİN  SONUNU  BELİRTİR
ALFA  SIERRA
BEKLEYİN
DELTA  ECHO
BURASI
KILO
SİZİNLE  HABERLEŞMEK  İSTİYORUM
CHARLIE
OLUMLU  **
NOVEMBER  OSCAR
OLUMSUZ **
ROMEO
ALINDI  VEYA  SON  İŞARETLERİNİZİ  ALDIM


**  Sancaklarla  haberleşmede  CHARLIE  ve  NOVEMBER  OSCAR  işaretleri  bir  arada  kullanılmaz.


Yorum Gönder

Please Allow The Comment System.*

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});