Varsayılan Resim

Ay Formatı

View all

Daha Fazla Yükle

Önerilenler

Makale

İletişim Form Ayarları

404

Üzgünüz, bu blogda aradığınız sayfa mevcut değil. Ana Sayfa

KÜRESEL DENİZDE TEHLİKE VE EMNİYET SİSTEMİ (GLOBAL MARITIME DISTRESS AND SAFETY SYSTEM /GMDSS )


Zaman içer,sinde teknolojinin ilerlemesi ve SOLAS’ta zorunlu kılınan haberleşme sistemlerinin yetersiz kalması nedeniyle yeni teknolojiler (DSC ve uydu gibi ) ve yeni kurallar ile uygulamalar zorunlu hale gelmiştir. 














Yetersizlikler aşağıdaki gibi sıralanabilir ;

1-     Özellikle tehlike – emniyet haberleşmesinde kullanılan frekansların menzillerinin kifayetsizliği (  HF ve MF için  100 mil ,  VHF için 25-30 mil )
2-     Görüşmelerin manuel (bir operatör aracılığı)  ile yapılması
3-     Gerekli gizliliğin tesis edilememesi
4-     Başka bir geminin adı ve C/S kullanılarak görüşme yapılabilmesi (kaçak görüşme )
5-     Hantal ve yavaş işleyen bir sistem olma özelliği (mevcut haberleşme presüdüründen dolayı )


KÜRESEL DENİZDE TEHLİKE VE EMNİYET SİSTEMİ 
(GLOBAL MARITIME DISTRESS AND SAFETY SYSTEM /GMDSS )

Yukardaki olumsuzlukları kaldırmak , gelişen teknolojik imkanlardan max  faydalanarak yoğunlaşan deniz trafiğinde özellikle emniyeti ön plana çıkartacak  gelişme ve kuralları kapsayan kurallar tesis edilmiş olup  kısaca GMDSS olarak tanımlanmıştır.

300 Grosston ve üzerindeki her türlü yük ve 12  den daha fazla yolcu taşıyan her  yolcu gemisi   GMDSS kapsamına girmektedir.  Bu özelliğin dışında kalan Askeri Gemiler , Eğitim Gemileri  ile gemi özelliğini yitirmiş tekneler bu kapsamın dışındadır.  Bu kapsam dahilindeki tüm tekneler muhabere cihazlarının DSC (Digital Sellective Communications ) özelliği  taşımaları gerekmektedir.

**  1 Şubat 1992 yılında  kabul edilen bir sözleşme ile  tüm gemilerin (300 Grosston üzeri ) 1 şubat 1999 tarihine kadar yukarda bahsedilen donanımları tamamlamaları gerekmektedir.

**  1 Ağustos 1983 tarihinden itibaren tüm teknelerde NAVTEX alıcı cihazları zorunlu hale getirilmiştir.

**  1 Ağustos 1995 tarihinden itibaren GMDSS kapsamındaki tüm gemiler  EPIRB ve SART cihaz taşımak zorundadır.

**   1 şubat 1995 tarihinden itibaren denize indirilen tüm gemiler GMDSS teknik gerekliliklerini yerine getirmek zorundadırlar .








GMDSS  KAPSAMINDAKİ  DENİZ ALANLARI 

SOLAS Hükümlerine göre gemiler için sefer bölgeleri ;
Liman , Kıyı , Yakın  ve Uzak Sefer Bölgeleridir.

GMDSS ‘e göre  gemilerin sefer bölgeleri yine dörde ayrılmıştır.


A1 BÖLGESİ
VHF menzili  ,  25-30 Deniz Mili
A2 BÖLGESİ
MF menzili ,  100 – 150  Deniz mili
A3 BÖLGESİ 
INMARSAT uydu bölgesi ( 70º N -  70º S  arası )
A4 BÖLGESİ  
INMARSAT uydularının kapsama alanı dışında kalan ve kutuplara kadar uzanan alanları içerir.




                               

                                                         GMDSS   Bölgeleri
              



                                             GMDSS  cihazları ve  kullanılmaları 
SEFER BÖLGELERİNDE BULUNDURULMASI GEREKLİ  CİHAZLAR 

Gemilerde bulundurulması gereken cihazları ;  teknenin tonajı değil  yapacağı  sefer bölgesi belirlemektedir.  Bu nedenle her bölge için farklı telsiz sistemlerinin bulunması gerekmek-tedir.  


 A1  BÖLGESİ
  A2   BÖLGESİ
  A3   BÖLGESİ
  A4   BÖLGESİ
1- Watch Keeping  70
2- VHF
3- VHF –DSC
4- El VHF Cihazı *
5- EPIRB **
6- SART
7- NAVTEX alıcısı
1-     A1 bölgesi tüm
Cihazları
2-     (2187.5 kHz) DSC alıcı
3-     MF-DSC ***

1- A2 bölgesi tüm
     cihazlar
2-  IMMERSAT A
     veya B veya C
3- HF-DSC ****
1- A2 bölgesi tüm
     cihazları
2- HF-DSC ****



*        El Telsizi 500 Grosstondan daha büyük tekneler için 3 adet , küçükler için 2 adet 
          olmalıdır.

**      EPIRB cihazı 500 Grosstondan büyük gemiler için 2 adet , daha küçük tonajlılar için 1
          adet olmalıdır.

***    MF-DSC cihazları  MF Telefon ve DSC kabiliyetlerine sahip olmaları gerekmektedir.

****  HF-DSC Cihazları ; HF Tls/Tlf ,  Telsiz Telex , DSC Kontrol ünitesi , DSC Alıcısı ve
          bunlara bağlı Scanning  Unit ( Tarama Uniti ) bulunması gerekmektedir.

Ayrıca ;

1-     NAVTEX kapsamında olmayan deniz alanlarında EGC cihazının bulundurulması zorunludur.  ( EGC Cihazı ; INM Uyduları  aracılığı  ile MSI  mesajları yayımlayan sistem ve bu yayımları alan cihaz )
2-     EGC Cihazları INMARSAT C Cihazı ile birlikte çalışmalıdır
3-     VHF ve DSC Cihazlarının antenleri farklı olmalıdır.
4-     Distress Mesaj  kayıt kapasitesi 20’den az olan DSC cihazları printer’e sahip olmalıdır.

**  Son dönemlerde  yapılan cihazlar  telsiz cihazları MF ve HF frekanslarına sahip olduk-larından  (1605 – 27500 kHz ) her iki cihazın özelliklerini de taşımaktadırlar. 


CİHAZ ÇİFTLEMESİ  (DUPLİKASYON )

Telsiz cihazlarının çiftlenmesi anlamına gelmektedir.  GDMSS ‘te fiilen sadece karşılıklı muhaberenin tesis edildiği  cihazlar yedeklenmektedir ve bunlar bölgelere göre değişmektedir.

A1 Bölgesi için  sadece VHF-DSC cihazının çiftlenmesi gerekmektedir.
A2 Bölgesi için  VHF-DSC ve MF-DSC cihazları çiftlenmelidir.
A3 Bölgesi için yukardakilere ilaveten HF-DSC cihazı  ile IMMERSAT cihazları da çiftlenir.

SAYISAL SEÇMELİ ÇAĞRI SİSTEMİ 
(DIGITAL SELECTIVE  CALLING / DSC )

DSC olarak tanımlanan bu sistem ;   Yer Sistemi  haberleşme türleri olan VHF , MF ve HF muhabere  cihazlarına  otomatik  iletişim olanağı sağlamaktadır.

DSC  teçhizatlarının VHF , MF ve HF telsiz cihazları iler birlikte kullanımı ;  haberleşmede emniyet ve gizliliği sağlamış olup kaçak görüşmeleri de engellemiştir.
Tehlike/Emniyet haberleşmelerinde  bilgilerin data şeklinde ve otomatik gönderilmesi  ve karşı taraf tarafından otomatik olarak alınması  haberleşmede devamlılığı ve sürati sağlamıştır.

DSC sistemi ile çağrı yapıldığında geminin MMSI numarası cihaza  işlenmiş olduğundan otomatik olarak karşı tarafa gitmektedir.  ( Yayın esnasında belli bir kıyı istasyonuna veya gemiye çağrı yapılacaksa bunların MMSI numaraları yazılmalıdır ,  umuma yayınlarda bu gerekli değildir   )

DSC Sistemi üzerinden umuma yapılan tehlike çağrıları için kullanılan frekanslar ;


 VHF
   Kanal 70  (156.525 MHz )
 MF
   2187.5  kHz

 

**     VHF-DSC  üzerinden otomatik görüşme istendiğinde  kıyı istasyonuna yapılacak 
          çağrıda  yine  Kanal 70  kullanılmalıdır

**     Gemi-gemi arasında DSC sistemi üzerinden yapılacak çağrılarda ;
         VHF  Bandında  Kanal 70
         MF    bandında   2177  kHz frekansı kullanılmalıdır.
         HF  Bandında kullanılacak frekanslar aşağıda olduğu gibidir.,
        

 4  MHz Bandı
  4219.5   kHz
 6  MHz Bandı
  6331      kHz
 8  MHz Bandı
  8438.5   kHz
12 MHz Bandı
12657      kHz
16 MHz Bandı
16903      kHz
19 MHz Bandı
19703      kHz
22 MHz Bandı
22444      kHz
26 MHz Bandı
26121      kHz












GENİŞLETİLMİŞ  GRUP ÇAĞRI SİSTEMİ 
(ENHENCED GROUP CALL / EGC )

NAVTEX Yayınlarının ulaşamadığı deniz bölgelerinde seyir uyarıları  ile ilgili yayınların yapıldığı sistemdir.   EGC Yayınları  değişik coğrafi bölgelerdeki  seçilmiş seçilmiş gemilere veya belli bir bölgedeki tüm gemilere  Hava Tahmin Raporları – Seyir Uyarıları gibi   Deniz Güvenlik Bilgilerinin (MSI ) veya denizcilik şirketinin talep ettiği diğer yayınların INMARSAT uyduları kullanılarak  ulaştırılmasını sağlayan bir alt sistemdir.

Gemilerdeki EGC Cihazları INMARSAT –C   Sistemi ile birlikte kullanılmaktadır.  INMARSAT – A ve B Sistemlerine ek bir EGC birimi eklenmelidir.

Bu yayınlar üzerinden verilen hizmetler ;
1-     Güvenlik Ağı  (Safety Net )
2-     Filo Ağı  (Fleet Net )



TEHLİKE POZİSYONUNU OTOMATİK BİLDİREN CİHAZ 
(EMERGENCY POSITION I NDICATING  RADIO BEACON / EPIRB )

Geminin tehlikeye düştüğü durumda manuel veya otomatik olarak sinyal gönderen  bir cihazdır. Belli bir frekans üzerinden yayın yapan bir telsiz vericisidir.  MMSI  numarasına sahip cihazlardır.  Teknenin batması durumunda  deniz suyunun etkisi ile otomatik sinyal gönderilmeye başlanır.

GMDSS  kapsamında kullanılan EPIRB  cihazları ;
1-     VHF EPIRB
2-     INMARSAT  EPIRB
3-     COSPAS-SARSAT EPIRB

Bu cihazlar içersinde en çok kullanılanı ve en sağlıklısı  COSPAS-SARSAT EPIRB cihazlarıdır.   Bu cihazların 2 türü bulunmaktadır.

1-  121.5 MHz ve 406  MHz  frekansı üzerinden yayın yapabilen  yerel EPIRB cihazı
2-  Sadece 406 MHz üzerinden yayın yapan küresel EPIRB

**  121.5 MHz üzerinden gönderilen sinyalin yerinin tespiti için gerekli süre  4-6 saat ve hata
      miktarı  ortalama 25 km.dir.

**   406 MHz üzerinden yayın yapan  cihazın mevkiini tespit için geçen süre 1.5 saat ve hata
       miktarı  2-5 km.dir.








ARAMA VE KURTARMA YANSITICISI 
(SEARCH  AND RESCUE  TRANSPONDER /SART )

SAR  çalışmalarına katılan deniz ve hava araçlarının  radarlarına sinyal göndererek kaza-zedelerin  yerlerinin  tespitinde yardımcı olan cihazlardır.

SART cihazları  9 GHZ frekansında çalışmaktadır.   Geminin terki ile birlikte can Salı veya flikasına alınarak  müteakip SAR çalışmaları esnasında mevki tespitinde kolaylık sağlarlar.
Deniz yüzeyinden yaklaşık (1 m) yükseklikte bulunan bir SART cihazının  sinyali ; (15 m) yükseklikteki radar antenine sahip bir tekne tarafından  (5 mil ) mesafeden  veya (3000 ft / 900 m )  yükseklikteki  bir hava aracından  (40 mil ) mesafeden tespit edilebilir.

Bir SART Cihazı  ;  (48 saat )  çalışabilmeli ve bu sürenin 8 saatlik diliminde sürekli yayın yapabilecek bir enerji kaynağına sahip olmalıdır.  Çıkış gücü  Min 5 Watt olmalıdır.  (-20º C) ve (50º C ) ortam ısılarında çalışabilmelidirler.



































GDMSS’ DE TEHLİKE İÇERİKLİ  HABERLEŞME 

TEHLİKE – EMNİYET  HABERLEŞMESİNDE  KULLANILAN KISALTMALAR

TEHLİKE  ( Distress )
Denizdeki  bir birimin ve içindeki personelin  yangın , patlama , çatma , su alma , denge kaybı ve karaya oturma gibi olaylara ve  bunların sonuçlarına maruz kalmaları veya kalma olasılığı altında  bulunmalarıdır.

İVEDİLİK / ACİLİYET  (Urgency )
Denizdeki birimde bulunan veya civarda   tespit edilen  kişilerin  güvenliğini  tehdit eden  bir  olayın veya etmenin ortaya  çıkmasıdır.   Denize adam  düşmesi , Denizde kazazedelerin tespiti ,  Bir teknenin veya içindeki  personelin  kaybolması ,  Teknede bulunan bir yaralı veya hasta vb. gibi

EMNİYET  ( Safety )
Seyir halinde bulunan bir  teknenin  seyir şartlarını etkileyecek olaylar ile yine seyir şartları üzerinde etkili olacak meteorolojik durumların ortaya çıkmasıdır. Sönmüş bir fener ,  serseri bir cismin tespiti , Sualtı çalışmaları , Fırtına , Sis , Buzdağı  tespiti vb. gibi

TEHLİKE  UYARISI  (Distress Alert )
Denizde  tehlike  teşkil edebilecek bir durum ile  karşılaşıldığında  ;  acil yardıma ihtiyaç duyulduğunu ,  tehlikenin  kesin tanımı  yapılarak ihtiyaç duyulan yardım tipinin ve konumun  belirtildiği  en kısa iletişim  yoludur.

TEHLİKE – ACİLİYET -  EMNİYET  MESAJLARI 
Denizde ;  tehlike , aciliyet ve  emniyet  durumları  ile  ilgili  olarak  yayımlanan  çağrılardır. İlgili olay ,  olaydan etkilenen tekne ve  personel  kimliği , konum , istenilen yardım türü ile  çevre  konum ve şartları  belirtilerek kıyı veya  deniz  istasyonlarına çağrı  yapılır.

TEHLİKE  İŞARETİ  ( Distress Signal )
Yapılan çağrının  tehlikeye  yönelik  olduğunu belirtir   MAYDAY  kodudur.

İVEDİLİK  İŞARETİ  ( Urgency Signal )
Yapılan çağrının  ivedilik olduğunu belirtir  PAN PAN  kod işaretidir. 
İvedilik sağlık ile ilgiliyse işaret  MEDİCAL  PAN PAN  veya  PAN PAN MEDİCO  şeklindedir.

EMNİYET  İŞARETİ  (Safety Signal )
Bir emniyet mesajının veya çağrısının yapıldığını ifade eden  SECURİTE  kodudur.

TEHLİKE  AKTARIM İŞARETİ  (Mayday Relay Signal )
Tehlikede bulunan istasyon veya  kişilerin  yardım çağrısı  yapamaması veya  çağrılarını duyuramaması halinde  bunu  tespit  edilip mesaj  veya çağrının  ilgilere aktarılmasıdır. 
Bu  aktarım için  MAYDAY RELAY  kodu  kullanılır.

TEHLİKE  TRAFİĞİ  (Distress Traffic )
Denizde  tehlike ile ilgili  olarak  yapılan her türlü  telsiz  iletişimidir.


TLS/TLF  ALARM  SİNYALI  ( RT  Alarm  Signal )
Bir tehlike vukuunda  çevre  gemilerin  tls/tlf  alıcılarını  devreye  sokmak ve ilgililerin dikkatini çekmek  üzere ;  tehlikedeki  gemi telsizi  ile  30 sn – 1 dak. Süreli yayımlanan ,  2200  Hz ve 1300 Hz . frekanslarındaki  ikili  seda tonudur. ( Two Tone Alarm )

SESSİZLİK  PERİYODU  (Silence Period )
Denizde güvenlik koşullarını  arttırmak üzere  ve yardım çağrısı yapan/yapabilecek olan tekne veya kişileri tespit edebilmek amacıyla  ; tüm teknelerce  hiçbir göndermenin yapılmadığı  zaman birimidir.  2182 Khz  tehlike frekansında  her saat başı ve  takiben yarım saat sonra  3 dakikalık periyot dinleme  periyodu  olarak  kullanılmasıdır.

SESSİZLİK  İŞARETİ  ( Silence Signal )
Tehlike çağrısı alındığında  çevrede bulunan  teknelerin  tehlike trafiğinden haberdar edilerek  gereksiz trafik  yapılmaması  ve  sessiz  kalınmasını  konusunda  uyarılmasını sağlayan kod işaretidir.
Tehlike trafiğini yönetmeye yetkili kıyı istasyonu  SEELONCE MAYDAY  şeklinde ;
Bu uyarının gerekliliğini hisseden bir deniz istasyonu  tarafından SEELONCE DISTRESS şeklinde yapılır.

TEHLİKE  TRAFİĞİNİN  BİTİŞİ 
Tehlike  durumunun  ortadan kalktığını  veya  sonuçlanmak üzere olduğunu  belirten kod işaretidir.
SEELONCE  PRUDONCE  sınırlı trafiğe  müsaade edildiğini  belirtir
SEELONCE  FENEE   tehlike  trafiğinin  ve  kısıtlamanın  ortadan kalktığını  belirtir.

ARAMA  VE  KURTARMA  BÖLGESİ  (Search And  Rescue  Region / SRR )
Deniz  trafiğinin yoğunluğu , haberleşme  olanaklarının  sınırlılıkları gibi  etmenler nedeni ile belirlenen arama – kurtarma  bölgeleridir.  Günümüzde 13 SRR bulunmakta olup  bu bölgelerdeki  faaliyetlerden RCC  (Rescue Coordination Center )  sorumludur.

OLAY  YERİ  (On Scene )
Denizde  SAR faaliyetlerinin  uygulandığı , tehlikedeki  birimin bulunduğu  varsayılan deniz  bölgesidir.

OLAY YERİ  HABERLEŞMESİ  (On Scene Communication )
SAR  sahnesinde  durum ile ilgili  olarak yapılan  kısa veya orta  menzilli  telsiz haberleşmesidir.













GDMSS  ZORUNLU  FREKANSLARI 

Aşağıdaki  frekanslar GDMSS kuralları  gereğince  zorunlu  olarak dinlenecektir. Bu frekanslardan bir kısmı DSC Dinleme  ve Tehlike Yayını frekansı , diğerleri ise tehlike  mesajının alınmasını  müteakip alındı onayından sonra  tehlike trafiğinde  dinlemenin ve  haberleşmenin  devam edeceği  telsiz veya telex  frekanslarıdır.


YAYIN BANDI
DSC  FREQ
TLS/TLF  MUADİLİ
TELEX MUADİLİ
VHF
Kanal  70
Kanal  16

MF
 2187.5  kHz
  2182  kHz
  2177.5  kHz
HF
 4207.5  kHz
  4125  kHz
  4177.5  kHz
HF
 6312     kHz
  6215  kHz
  6268     kHz
HF
 8414.5  kHz
  8291  kHz
  8376.5  kHz
HF
 12577   kHz
12290  kHz
12520     kHz
HF
16804.5 kHz
16420  kHz
16695     kHz



***   GMDSS  kurallarına  göre  gemilerce  mecburi  olarak dinlenecek  olan diğer bir  
         frekans  NAVTEX  yayımı  olan 518 kHz frekansıdır.



TEHLİKE – EMNİYET   TRAFİĞİ 

TEHLİKE  YAYINLARI  ( Distress  Traffic )

Geminin , gemi adamlarının ve  yükün  bir  tehlike  ile  karşılaştığı  durumlarda  yapılan yayımlardır.  Yapılış  şekli aşağıda  olduğu  gibidir ;

Bir  gemiden herhangi  bir DSC frekansı  üzerinden yapılan yayına Distress Signal  denir.  Bu  yayını/sinyali  alan gemi veya  sahil istasyonları  ; yayının  yapıldığı  DSC frekansında  alındı  teyiti  (ACKNOWLEDGE ) vermelidir. (Bu  teyit sahil istasyonu  tarafından  verilmelidir.  Tehlike çağrısının alınmasından sonra  Acknowledge  3 dk. İçersinde bir sahil istasyonu tarafından verilmemişse çağrıyı alan bir tekne bu teyiti verebilir. )
Acknowledge  verildikten sonra  tehlike yayımını yapan teknenin talebine göre  yayının yapıldığı DSC frekansının  muadili olan telsiz veya telex frekansına  geçilir.  Talep telsiz frekansı  yönündeyse  çağrıyı alan tüm gemi ve sahil istasyonları  bu frekansa geçerek tehlike durumu ile ilgili  geminin  yaptığı yayını (Distress Mesajı )  dinlerler.

Tehlikedeki bir  gemi herhangi  bir DSC  frekansından aşağıdaki  Distress Sinyalini gönderir ;

·         GEMİ  MMSI  NUMARASI
·         GEMİ MEVKİ
·         TARİH-SAAT BİLGİSİ
·         TEHLİKE TÜRÜ
·         TERCİH EDİLEN HABERLEŞME  TÜRÜ


Bu sinyalin alınmasını  müteakip  ilgili  istasyon tarafından Acknowledge verilir ve  talep edilen  frekans ve haberleşme türüne (telsiz veya telex geçilir.)

Tehlikedeki  gemi  Acknowledge ‘den sonra talep ettiği yayın üzerinden aşağıdaki format üzerinden  tehlikeye  yönelik bilgileri gönderir.

  • MAYDAY  MAYDAY  MAYDAY
  • BURASI  …….(THIS IS …….)
  • GEMİNİN İSMİ VEYA ÇAĞRI İŞARETİ  ( 3  KEZ )
  • GEMİNİN  MEVKİİ
  • TEHLİKENİN  TÜRÜ
  • İSTENİLEN YARDIM TÜRÜ VE İLAVE  BİLGİLER
  • OVER  (mesajın bittiğini gösterir )

Bu  mesajın yayımlanması üzerine kıyı istasyonu tarafından bu bilgilere  uygun olarak Umuma Tehlike  Yayını yapılarak tüm tekneler durumdan haberdar edilir ,  gerekli yardımda  bulunulması ve  kıyı istasyonuna bilgi verilmesi  istenir.


ACİLİYET VE  EMNİYET  Trafiğinde de aynı format uygulanır ancak  Aciliyet veya Emniyet  Sinyalini  takiben Acknowledge  verilmeden  yayını yapan geminin talep ettiği yayın şekline  geçilerek  Aciliyet /Emniyet mesajı  beklenir.


ACİLİYET  MESAJI  FORMU 

  • PAN PAN  PAN  PAN   PAN  PAN
  • ALL  STATIONS / (veya belirli bir İstasyon )
  • BURASI  ………
  • GEMİNİ  ADI  VEYA  ÇAĞRI İŞARETİ  (3 kez )
  • ACİLİYET DURUMU İLE İLGİLİ BİLGİ VE İSTENİLEN YARDIM
  • OVER


EMNİYET  MESAJI  FORMU  

  • SECURITE  SECURITE  SECURITE
  • ALL  STATIONS / (veya belirli bir İstasyon )
  • BURASI  ………
  • GEMİNİ  ADI  VEYA  ÇAĞRI İŞARETİ  (3 kez )
  • EMNİYET  DURUMU İLE İLGİLİ BİLGİ
  • OVER







TEHLİKE   YAYININA  ARACILIK  YAPILMASI 

Tehlikedeki  geminin durumu ile ilgili  olarak başka  bir geminin  aracılık yapması  ve  tehlikedeki gemi  namına tehlike sinyalini  göndermesidir.
·         Tehlikedeki  gemi  yayın yapamayacak durumda veya
·         Tehlike yayınının  kıyı istasyonuna  ulaşmaması  halinde ;

     Gemiyi  gören  veya bu yayını duyan gemi tarafından  en uygun DSC frekansı üzerinden yayın yapılır.  ( Bu frekans  tehlike  yayınının  alındığı frekans da olabilir,  bu frekansta  başarılı  olunmadığı takdirde  DSC   4  Mhz veya  DSC 8 Mhz   frekanslarının  birisinden  relay  mesajı  umuma yayınlanır )

MESAJ  FORMATI 

  • MAYDAY  RELAY  MAYDAY  RELAY  MAYDAY  RELAY
  • THIS IS
  • ARACILIK YAPAN GEMİ  MMSI  NUMARASI
  • MAYDAY
  • RECEIVED THE FOLLOWING FROM
  • TEHLİKEDEKİ  GEMİ  MMSI  NUMARASI
  • TEHLİKE ÇAĞRISININ  ALINDIĞI/OLAYIN TESPİT EDİLDİĞİ  ZAMAN
  • BİLİNİYORSA TEHLİKEDEKİ GEMİ  MEVKİ
  • ALINAN TEHLİKE MESAJININ TÜRÜ

















1 Yorumlar

Please Allow The Comment System.*

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});