Varsayılan Resim

Ay Formatı

View all

Daha Fazla Yükle

Önerilenler

Makale

İletişim Form Ayarları

404

Üzgünüz, bu blogda aradığınız sayfa mevcut değil. Ana Sayfa

STCW Personel Güvenliği ve Sosyal Sorumluluk



Bu konuyla ilgili kitap için TIKLAYIN.....

1)            (Y) SOLAS 73/78 Denizlerin gemilerce düzenli işlemler veya kazalar nedeniyle kirletilmesini önlemek için yapılmıştır.
2)            (D)Sintinelerin kasti olarak denize basılması ile denizler kirletilmektedir.
3)            (D)Denizlerin yakıt-yağ ikmallerinde olan kazalar ile kirletilmesini önlemek için güvenli yöntemler oluşturulur.
4)            (Y) Denizlerin gemiler tarafından petrol ile kirletilmesinin önlenmesi amacı ile de seyir jurnali tutulur.
5)            (D)SOPEP Gemiden Denizlerin Kirlenmesini Önleme Acil Planıdır.
6)            (Y) Sopep 4000 grt’den büyük yük gemileri için zorunludur.
7)            (Y) Gemiler aldıkları safrayı, açık denizde 200 m’den derin yerlerde değiştirmek zorundadır.
8)            (D)Swage tanktaki pis su, arıtma cihazında parçalanır, mikroplardan arındırılır ve 4 nm açıkta denize basılır.

9)            (D)Sentetik halatlar, balık ağları, plastikler çöp torbaları vs. denize atılmaz.
10)        (Y) Parçalanmış yiyecek atıkları karadan 1 mil açıkta denize atılabilir.
11)        (Y) Denize atılan, yakılan veya sahile verilen çöplerin cinsleri, miktarı, mevkii ve tarihi gemi jurnaline işlenir.
12)        (D)Çöpün verildiği görevlilerden verilen çöpün cins, miktar, mevkii ve tarih belirten teslim fiş veya hizmet faturası alınır.
13)        (D)Yüklemede gemi ile rıhtım arasına bir örtü konarak denizin kirlenmesi engellenebilir.
14)        (Y) Ambar artıkları ile denizlerin kirletilmesi gemi işletmelerinin sağlayabilecekleri kolaylıklar ile engellenebilir.

15)        (D)Bir geminin bağlanması; rıhtım, iskele, platform veya güvenli bir başka yere, halatlar yardımı ile sabitlenmesidir.
16)        (D)Irgat; geminin baş üstü ve kıç üstünde bulunan halat ve zincir çekmekte kullanılan güçlü makinelerdir.
17)        (Y) Sentetik halatlar, nebati halatlara nazaran daha yüksek maliyetli ve zayıf olması nedeni ile tercih edilmemektedir.
18)        (Y) Baş spring ve kıç halat geminin geri kayışını engeller
19)        (D)Fenerden sıyrılan halat, halatı tutan kişilerin eldiven, paça, kol yeni, gömlek eteğine sararak onları da çekebilir.
20)        (D)Halatların üzerinde yük var ve rodasından süratli akarken, halat rodası içerisinde bulunmamak gerekir.
21)        (Y) Med-Cezir veya hızlı yük işlemleri nedeni ile geminin halatlarına yük binerse boşu alınmalıdır.
22)        (D)Aynı yerden verilen halatların uzama payları farklıysa ikisinin aynı anda tam güçle gemiyi tutma imkanı olmaz.

23)        (D)Güvertedeki deniz suyu veya tatlı su vanaları ile musluklarınınkaçırması güverteyi kayganlaştırabilir.
24)        (D)Vinçlerin tellerinden güverteye düşen gres yağı güverteyikayganlaştırabilir.
25)        (Y)Güverteye dökülen yük güneş etkisi ile kaydırıcı olabilir.
26)        (Y)Yağ-yakıt devrelerinde akıntı olma olasılığının yüksek olduğuyerlere delik yapılmalıdır.
27)        (D)Güvertede yük işlemlerinin bulunduğu tarafları geçiş için kullanmamak.
28)        (Y) Güvertede kayarak düşme ve hasar görme riskini en azaindirmek içinde kösele tabanlı ayakkabı giyilebilir.

29)        (D)Gemide yüksekte çalışanlarda düşme, yanma, zehirlenme, üşütme, güneş ve elektrik çarpması, radyasyon riski vardır.
30)        (Y) Telsiz ve radar cihazları kapatılarak çalışanlar gazzehirlenmesinden korunur.
31)        (Y) Çalışma sırasında tomar yapılması engellenerek çalışanlar radyasyondan korunur.
32)        (D)Yüksekte çalışma işi en azından biri aşağıda, diğeri yüksekte olmak üzere iki kişilik bir ekiple yapılır.
33)        (Y) Yüksek yerlere çıkılması için bu maksat ile yapılmış asansörlerkullanılır.
34)        (D)Gemide yükseğe çıkabilmek ve çalışabilmek için, traka, iskele, sepet, merdiven gibi araçlarda kullanılır.

35)        (D)Yerleri belirli ve değişmeyecek olan tüm mobilya, eşya vecihazlar bulundukları yerlere sabitlenir.
36)        (D)Devamlı sabitlenemeyecek olan şeyler için gerektiğinde serbest hareketi engelleyecek düzenlemeler yapılır

37)        (Y)Kamaralar, depolar, atölyeler bir gemideki kapalı alanlardır.
38)        (D)Kapalı alanlarda uygun olmayan atmosferden, dolaşma engellerinden, kapalı kalmadan dolayı kazalar yaşanır.
39)        (D)Kapalı alandaki çelik ve diğer nesnelerin oksitlenmesi sonucu kapalı alandaki atmosferdeki oksijen tükenir.
40)        (Y) Kapalı alandaki posta, braket, perde gibi yapı elemanlarıatmosferi bozduğundan dolayı kazalara sebep olabilirler.
41)        (Y) Kapalı alana giriş ekibi en az beş kişiden oluşur.
42)        Kapalı alana girişte alınan teçhizattan birisi de acil kaçış solunum cihazıdır.

43)        (D)Acil durum, gemide olağan dışı gerçekleşip, can, mal ve çevreyi tehdit eden durumlardır.
44)        (Y)Gemiyi terk bir acil durumdur.
45)        (D)Acil duruma hazırlık, eğitim, planlama, donatım ve düzenleme ile sağlanır.
46)        (Y)Gemiadamına verilen düzenli eğitimler yanlız okullardasağlanır.
47)        (D)Role eğitimleri ile teorik bilgiler pekiştirilir, reflekslergeliştirilir, oluşabilecek sorunlar görülerek tedbirler alınabilir.
48)        (D)Acil durum planları; tespit, bildirim ve müdahale kademelerinikapsar.
49)        (Y) Acil durum köprüüstü ekibi; ikinci zabit ve görevli tayfadanoluşur.
50)        (Y) Bir acil veya gemiyi terk durumda, personel ve yolcunun, neyapacağını belirten tablolara Acil Durum Cetveli denir.
51)        (Y) Bir acil veya gemiyi terk durumda personelin role cetvelindebelirtilmiş işlerini gösteren kartlara Acil Durum Kartı denir.
52)        (D)Sembol işaretler; IMO tarafından standartları belirlenmiş ışıkyansıtıcı, yapıştırma işaret sembolleridir.
53)        (D) Acil durum aydınlatmaları; acil durumlarda jeneratörlerindevreden çıkması halinde devreye girer.
54)        (Y) Gemilerde, tüm gemiden duyulabilir bir acil durum muhabere borusu bulunur.

55)        (D)Gemilerde ambar, tank ve devre yıkamalarında çıkan pis suların denize atılması deniz kirliliğinin sebeplerindendir.
56)        (D) Marpol 73/78 denizlerin gemiler tarafından kirletilmesini önlemek amacı ile yapılan bir uluslar arası sözleşmedir.
57)        (Y) Yüzen atıklar karadan 125 nm ‘den daha yakında denize atılamaz.
58)        (D)Deniz kirliliğine sebep olabilecek gemi atıklarından kurtulmaiçin yapılan çalışmalar özel kayıt defterlerine kayıt edilir.
59)        (Y) Gemide çöplerden kurtulma yöntemlerinden birisi de gömmedir.
60)        (D)Manevrası sırasında halatta kopma, fener ve babadan sıyrılma ve rodadan süratli akma olası kaza nedenlerindendir.
61)        (D)Geminin güvertesi su, yağ ve yük kaynaklı olarak kayganlaşıp düşme kazalarına sebep olur.
62)        (D)Kask, iş eldiveni, iş ayakkabısı, iş tulumu ve emniyet kemeri yüksekte çalışanların kazalardan korunmasında gereklidir.
63)        (D)Üç boyutlu olarak devamlı hareket eden gemide kontrolsüz serbest hareket eden cisimler tehlike yaratır.
64)        (D)Kapalı alanlarda uygunsuz atmosfer, dolaşma engelleri vekaygan zeminden kaynaklanan kazalar meydana gelir.
65)        (Y) Yangın, su alma, batma, denize akaryakıt dökülmesi birer olağan durumdur.
66)        (D)Şirket acil durum ekibi, gemiden iletilen bilgilere göre gemiye destek sağlar öneri, tavsiye ve talimatlar verir.

Yorum Gönder

Please Allow The Comment System.*

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});